Časté otázky

Predajca

Ako prvý krok, ktorý je potrebné urobiť urobiť je registrácia. Bez nej to naozaj nepôjde. Preto, ak ste sa u nás ešte neregistrovali a chcete na ROBENE predávať svoje handmade produkty, šup do toho. Kliknite na panáčika v pravom hornom rohu, kde nájdete button "Prihlásiť sa".

Keď budete mať registráciu úspešne za sebou, prihláste sa do svojho účtu a môžete si otvoriť obchodík. Celý proces otvorenia obchodíku netrvá dlhšie ako 5 minút.

Na otvorenie obchodíku od vás budeme potrebovať základné údaje, ako sú: adresa, číslo účtu a samozrejme názov obchodíku. Hneď pri registrácii obchodíku si nahrajte svoje logo a cover fotku, ktorá sa zobrazí v úvode vášho obchodíku. Cover fotka a logo bude to prvé, čo návštevníci vášho obchodíku uvidia, preto berte toto miesto ako spôsob sebaprezentácie, ktorou môžete na seba upozorniť a odlíšiť sa. Svoje cover fotky si budete môcť neskôr samozrejme kedykoľvek jednoducho obmieňať v administrácii. Ideálny rozmer cover fotky je 1110x275 px. Ideálny rozmer loga je 200x200 px.

Keď vyplníte všetky tieto údaje, váš obchodík bude pripravený na nahrávanie produktov. 

Za sprostredkovanie služby si účtujeme províziu 12% z každého predaného produktu. Otvorenie obchodíku a neobmedzené nahrávanie produktov je bezplatné.

Do administrácie svojho obchodíku sa môžete dostať dvoma spôsobmi.

Prvý je, že sa prihlásite na stránke do svojho bežného účtu a zo svojho profilu sa potom prekliknete do administrácie. Preklik nájdete v pravom hornom rohu a je označený ako "ADMINISTRÁCIA".

Druhý spôsob je, že v prehliadači zadáte adresu robene.sk/admin - následne zadáte svoje prihlasovacie údaje a do administrácie budete presmerovaný automaticky.

Administrácia je miesto, "where the magic happens". Z tohto miesta budete riadiť všetko - pridávať a editovať produkty, prijímať a vybavovať objednávky či objednávať kuriéra. 

Prihlásenie do administrácie cez mobil

Na prácu s administráciou odporúčame používať desktop a prehliadač Chrome. V prípade, že sa však do administrácie potrebuješte dostať cez mobil, je potrebné v prehliadači Chrome zadať túto url adresu: https://robene.sk/admin a následne sa prihlásiť. 

Menu cez mobil nájdete tak, že v pravom hornom rohu kliknete na symbol troch čiarok, ktoré rozrolujú bočné menu.

  • "Môj profil" - adresy (fakturačná a doručovacia) v tejto časti sú naviazané na váš bežný používateľský účet, pod ktorým môžešte nakupovať výrobky od iných ROBENE predajcov. Tieto adresy si viete upravovať nielen v administrácii, ale aj klasicky cez svoj zákaznícky profil (v sekcii "Moje adresy").

  • "Môj obchod" - tieto adresy sú naviazané na váš obchod a viete si ich upravovať len v administrácii obchodu. Ak máte adresu vášho obchodu zhodnú s osobnou adresou je to v poriadku. Sú však predajcovia, u ktorých sa tieto adresy líšia. V tejto sekcii je veľmi dôležitá “Osobná adresa” - je to adresa, na ktorú bude kuriér chodiť pre vaše balíky pripravené pre zákazníkov.

Zaradiť produkty do svojej ponuky je veľmi jednoduché. Po presmerovaní do administrácie uvidíte v ľavom bočnom menu sekciu "Produkty", na ktorú kliknete a vyberiete možnosť "Nový produkt" 

Nahrávanie produktov je rozdelené na 3 časti: 

  1. Základné informácie - v tejto časti vyplníte spolu s názvom, všetky základné informácie, ktoré váš produkt vystihujú. Táto časť je rozdelená na povinné a nepovinné informácie. Špeciálnu pozornosť by ste mali venovať popisom produktu. Vzhľadom nato, že potenciálni zákazníci nemajú možnosť si váš produkt chytiť do ruky, vyskúšať, obzrieť, využite priestor na popis čo najlepšie.

  2. Galéria - môžete pridať neobmedzené množstvo fotiek vášho produktu. Produktové fotky by mali byť hlavne kvalitné, nerozmazané a zaujímavé. Dajte si záležať na prezentácii vašich produktov - pekné fotky dnes predávajú. 

  3. Kategória a vlastnosti - sú doplňujúce vlastnosti produktu, vďaka ktorým ho budeme môcť lepšie zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania. Podrobnejšie sa práci s vlastnosťami venujeme v samostatnej otázke.

Aby bolo možné obchodík aktivovať na stránke, musíte vyplniť všetky povinné informácie v sekcii Môj obchod v administrácii. 

  • Základné informácie - krátky popis obchodu a číslo účtu v tvare IBAN

  • Vizuál obchodu - logo obchodu a cover fotka obchodu

  • Podstatné adresy - vaša fakturačná adresa a adresa pre reklamácie

  • Spôsoby doručenia - musíte zvoliť a aktivovať minimálne jeden z troch typov dopravy (ROBENE kuriér, vlastná doprava alebo osobný odber)

O tom, či má váš obchodík vyplnené všetky povinné informácie vás informuje horná lišta - v pravom hornom rohu. V prípade, že obchodík spĺňa všetky, budú označené zelenou farbou s ikonkou "fajočky". V tomto prípade môžete kliknúť na tlačidlo "Aktivovať" - obchodík bude verejný a prístupný pre všetkých návštevníkov ROBENE.

Ak obchodík nespĺňa žiadnu alebo niektorú z podmienok, budú označené oranžovou farbou s ikonkou krížika.  V tomto prípade tlačidlo "Aktivovať" nebude funkčné a nebudete naň môcť kliknúť. 

Kedykoľvek budete potrebovať svoj obchodík na istý čas vypnúť zo stránky, jedným kliknutím na tlačidlo "Deaktivovať" - vykonáte túto akciu. Obchodík pre návštevníkov stránky bude viditeľný až vtedy, keď ho vy opäť aktivujete. 

Aktivácia produktov je posledným krokom pri nahrávaní produktov. Produkty však do systému môžete nahrať najprv aj bez toho, aby boli viditeľné na stránke. Aktivácia prebieha jedným kliknutím na zelené tlačidlo "Aktivovať".

S vlastnosťami produktov a ich hodnotami budete pracovať pri nahrávaní nových alebo editácii existujúcich produktov.

Vždy, keď produkt zaradíte do kategórie, budete musieť vyplniť povinným (symbol zámku) vlastnostiam ich prislúchajúce hodnoty (najčastejšie pôjde farbu, veľkosť alebo materiál).

Príklad:

Vlastnosť = Farba

a jej

Hodnota = Žltá

Okrem povinných vlastností vám systém ponúka na výber aj niektoré z nami predpripravených nepovinných vlastností (napr. téma, strih a pod.). Ak by vám však ani nepovinné vlastnosti nevyhovovali, viete si vytvárať svoje vlastné a pridávať k nim vlastné hodnoty. Neľakajte sa, po pár vyklikávačkách určite prídete na to, ako s vlastnosťami pracovať a zistíte, že v našom systéme si dokážete vytvárať vlastnosti presne podľa vašich potrieb. 

Vytváranie vlastnej hodnoty k už existujúcej povinnej vlastnosti

Najčastejšími povinnými vlastnosťami, s ktorými sa stretnete sú farba a materiál. 

Kliknite v textovom poli na "Vyber možnosť" a vyroluje sa vám zoznam najčastejších farieb, ktoré sú prednastavené. Ak v zozname nenájdete farbu, ktorú hľadáte, veľmi jednoducho si viete vytvoriť aj vlastnú farbu/y. Postupujte podľa tohto návodu:

  • Kliknite na tlačidlo "Vytvoriť vlastnú". 

  • Potom kliknite na čierny štvorček. Otvorí sa okno, v ktorom si viete určiť presne farbu, ktorú hľadáte (napr. podľa čísla hex farby #) 

  • Zadajte názov farby a nakoniec už len uložte.

  • Takýmto postupom si viete vytvárať vlastné farby.

Takto vytvorená vlastná farba sa uloží do pamäte vašej administrácie, to znamená, že nabudúce ju už nebudete musieť vyklikávať, ale vyberiete si ju z ponuky vlastných farieb, ktoré ste už vytvorili.

Vytváranie vlastných vlastností a ich hodnôt

Ak si chcete vytvoriť vlastnú vlastnosť, postupujte podľa návodu nižšie.

Pre lepšie pochopenie uvedieme tvorbu vlastných vlastností na príklade jedného z našich predajcov.

Obchodík predávajúci vankúše v tvare Mickey Mouse ponúka na výber svojim zákaznikom možnosť zakúpiť si vankúš podľa svojej predstavy - to znamená, zákazník si pri nákupe určí, v akej farbe bude predná a zadná strana vankúša, určí si akej farby bude saténový pásik.

  1. Kliknite na tlačidlo "Vytvoriť vlastnú".

  2. Zadajte názov svojej vlastnosti - napr. Farba - predná strana vankúša.

  3. Typ hodnoty - zvoľte možnosť Vlastné.

  4. Spôsob zadávania - zvoľte možnosť Zoznam farebných hodnôt a kliknite na uložiť.

  5. Následne si farebné hodnoty vyklikáte podľa postupu, ktorý sme popísali vyššie.

Veľmi dôležitý krok, na ktorý nesmiete zabudnúť!
Ak chcete dať zákazníkovi možnosť voľby farby pri vkladaní do košíka, musíte vždy zaškrtnúť štvorček "zákazníkova voľba", ktorý sa nachádza napravo od názvu vlastnosti. Po zaškrtnutí, musíte ešte vyklikať všetky možnosti, medzi ktorými si zákazník bude môcť vyberať. 

Takýmto spôsobom si viete vytvárať vlastné hodnoty “od výmyslu sveta” :)

O novej objednávke vás informujeme e-mailom, a taktiež v administrácii na nástenke uvidíte, že máte novú objednávku. V ľavom bočnom menu treba ísť do sekcie Objednávky, kde už uvidíte všetky svoje objednávky.

Následne kliknite na ceruzku napravo od objednávky, tým sa vám otvorí detail konkrétnej objednávky. Tam viete následne kliknúť na tlačidlo prijať objednávku alebo zrušiť objednávku. Zakaždým keď zvolíte nejakú možnosť, tak ju nezabudnite potvrdiť nižšie, kliknutím na tlačidlo "potvrdiť zmenu stavu". Taktiež tam môžete pridať poznámku pre zákazníka, ktorá sa mu zobrazí v notifikačnom e-maily. O každej zmene stavu informujeme zákazníka automatizovaným e-mailom.

Ak máte produkt už vyrobený (skladom), tak tlačidlo začať výrobu sa vás netýka. Jednoducho preskočíte rovno na tlačidlo objednať dopravu. Proces objednania dopravy je rozpísaný v nasledujúcej otázke.

Balenie produktov nechávame na vašom uvážení. V prípade, že ponúkate krehké výrobky, určite odporúčame použiť bublinkovú fóliu alebo podobný typ ochranného balenia.

Balíček jednoducho zabalíte tak, ako by ste ho zabalili, keby ste produkt posielali poštou. Samozrejme môžete využiť aj rôzne krabice s vlastnou značkou. V prípade použitia krabíc je dôležité aby ste ich riadne zalepili lepiacou páskou.

Momentálne na portáli ponúkame dopravu Robené kuriérom (zabezpečuje GLS), možnosť osobného odberu balíka na vami stanovenom mieste a taktiež možnosť vlastnej dopravy, kde si vyplníte informácie o svojom type dopravy.

Od registrácie vášho obchodíka je automaticky predvolená doprava našim  „Robené kuriérom“, ktorú  zabezpečuje firma GLS. V prípade, že si chcete pridať inú možnosť dopravy alebo zrušiť dopravu GLS kuriérom, tak tieto nastavenia nájdete po prihlásení vo vašej administrácii. V časti Môj obchod kliknete na políčko Doprava a tam uvidíte všetky 3 možnosti dopravy. Akonáhle vyplníte iné možnosti dopravy, tak budete môcť deaktivovať nášho Robené kuriéra a a aktivovať iné formy dopravy ak sa tak rozhodnete.

Pre vaše pohodlie odporúčame vyskúšať a využiť dopravu Robené kuriérom. Tento typ prepravy je veľmi pohodlný a bezpečný. Za využitie kuriéra vy ako predajca neplatíte žiadne poplatky. V cene prepravy je poistenie balíčka ako aj notifikačné správy pre zákazníka o dátume a čase doručenia balíčka.

Adresu a časy pre osobný odber si môžete taktiež vyplniť v administrácii v sekcii Môj obchod. Prosíme aby tieto údaje boli aktuálne. O akýchkoľvek zmenách je potrebné informovať zákazníka, ktorý si objednal váš produkt, cez náš messenger. Pokiaľ si zákazník zvolí osobný odber, tak pri prevzatí vám poskytne PIN číslo, prípadne si môžete naskenovať QR kód z jeho mailu. Tieto údaje následne vyplníte vo vašej administrácii ako potvrdenie, že ste balík odovzdali. Vďaka tomu budeme vedieť, že objednávku ste vybavili a my vám môžeme poslať peniaze z predaja.

Vlastnú dopravu si taktiež nastavíte v administrácii v sekcii Môj obchod, keď kliknete na políčko Doprava. Tento typ dopravy môžete využiť v prípade, že využívate na dodanie balíčkov poštu alebo máte zazmluvneného vlastného kuriéra. V tomto prípade si celý priebeh dopravy kontrolujete vy samy a za akékoľvek vzniknuté problémy s dopravou nenesieme zodpovednosť.

Po prijatí objednávky od zákazníka vo svojej administrácii budete mať možnosť "objednať prepravu".

Akonáhle budete mať svoj produkt pripravený na odoslanie, stačí kliknúť na tlačidlo "objednať prepravu" a zvoliť si dátum vyzdvihnutia balíčka. Taktiež si môžete nastaviť adresu, kam chcete, aby kuriér prišiel balíček vyzdvihnúť (kuriér vždy príde na adresu, ktorá je uvedená ako vaša osobná adresa).

Po zvolení dátumu už len stlačíte potvrdiť zmenu stavu a hotovo. Kuriér je objednaný. V deň vyzdvihnutia balíčka vás bude kuriér kontaktovať na telefónnom čísle a dohodnete sa bližšie o čase vyzdvihnutia. Kuriér už bude mať pripravený prepravný štítok, ktorý nalepí na balík, takže sa o nič viac nemusíte starať.

Všetko je uvedené vo VOP-kách. Buď si vytlačíte ku každému nami sprostredkovanému predaju VOP-ky alebo ich bude iba citovať. Vo VOP-kách to je definované tak, že si môžete započítať vydanú faktúru na zákazníka a našu faktúru za sprostredkovanie.

Princípom sprostredkovania je, že konečný „užívateľ“ – v našom prípade predajca – ktorý dostane už sumu očistenú o náklady (teda o našu sprostredkovateľskú províziu). Ku všetkému máte doklad a preto nie je problém v zmysle vyššie uvedeného – to zaúčtovať a spárovať na základe podmienok/nastavení v rámci VOP pre Robene.sk

1)      predajca vyhotovuje faktúru na kupujúceho v plnej výške, t. j. vo výške predávaného tovaru (príklad: vo výške ceny vášho produktu 32,00 €);

2)      keďže bol objednaný náš typ prepravy – kuriér – predajca nevyhotovuje žiadnu faktúru za prepravu. Túto faktúru dostane kupujúci od našej spoločnosti.

3)      po ukončení prepravy – znamená to, že si zákazník tovar prevzal – bude vyhotovená predajcovi faktúra za sprostredkovanie predaja;

4)      v zmysle VOP si potom predajca započíta bod 1) a 3);

5)      na účet mu bude poukázaná suma vo výške rozdielu medzi 1) a 3).