Časté otázky

Predajca

Ako prvý krok, ktorý je potrebné urobiť urobiť je registrácia. Bez nej to naozaj nepôjde. Preto, ak ste sa u nás ešte neregistrovali a chcete na ROBENE predávať svoje handmade produkty, šup do toho. Kliknite na panáčika v pravom hornom rohu, kde nájdete button "Prihlásiť sa".

Keď budete mať registráciu úspešne za sebou, prihláste sa do svojho účtu a môžete si otvoriť obchodík. Celý proces otvorenia obchodíku netrvá dlhšie ako 5 minút.

Na otvorenie obchodíku od vás budeme potrebovať základné údaje, ako sú: adresa, číslo účtu a samozrejme názov obchodíku. Hneď pri registrácii obchodíku si nahrajte svoje logo a cover fotku, ktorá sa zobrazí v úvode vášho obchodíku. Cover fotka a logo bude to prvé, čo návštevníci vášho obchodíku uvidia, preto berte toto miesto ako spôsob sebaprezentácie, ktorou môžete na seba upozorniť a odlíšiť sa. Svoje cover fotky si budete môcť neskôr samozrejme kedykoľvek jednoducho obmieňať v administrácii.

Ideálny rozmer cover fotky je 1110x275 px. Ideálny rozmer loga je 200x200 px.

Keď vyplníte všetky tieto údaje, váš obchodík bude pripravený na nahrávanie produktov. 

Za sprostredkovanie služby si účtujeme províziu 12% z každého predaného produktu. Otvorenie obchodíku a neobmedzené nahrávanie produktov je bezplatné.

Do administrácie svojho obchodíku sa môžete dostať dvoma spôsobmi.

  1. prihlásite sa na stránke do svojho bežného účtu a zo svojho profilu sa prekliknete do administrácie. Preklik nájdete v pravom hornom rohu a je označený ako "ADMINISTRÁCIA".

  1. druhý spôsob je, že v prehliadači zadáte adresu robene.sk/admin - následne zadáte svoje prihlasovacie údaje a do administrácie budete presmerovaný automaticky.

Prihlásenie do administrácie cez mobil

Na prácu s administráciou odporúčame používať desktop a prehliadač Chrome. V prípade, že sa však do administrácie potrebujete dostať cez mobil, je potrebné v prehliadači Chrome zadať túto url adresu: https://robene.sk/admin a následne sa prihlásiť. 

Menu cez mobil nájdete tak, že v pravom hornom rohu kliknete na symbol troch čiarok, ktoré rozbalia bočné menu.

  • "Môj profil" - adresy (fakturačná a doručovacia) v tejto časti sú naviazané na váš bežný používateľský účet, pod ktorým môžešte nakupovať výrobky od iných ROBENE predajcov. Tieto adresy si viete upravovať nielen v administrácii, ale aj klasicky cez svoj zákaznícky profil (v sekcii "Moje adresy").

  • "Môj obchod" - tieto adresy sú naviazané na váš obchod a viete si ich upravovať len v administrácii obchodu. Ak máte adresu vášho obchodu zhodnú s osobnou adresou je to v poriadku. Sú však predajcovia, u ktorých sa tieto adresy líšia. V tejto sekcii je veľmi dôležitá “Osobná adresa” - je to adresa, na ktorú bude kuriér chodiť pre vaše balíky pripravené pre zákazníkov.

Zaradiť produkty do svojej ponuky je veľmi jednoduché. Po presmerovaní do administrácie uvidíte v ľavom bočnom menu sekciu "Produkty", na ktorú kliknete a vyberiete možnosť "Nový produkt" 

Nahrávanie produktov je rozdelené na 3 časti: 

  1. Základné informácie - v tejto časti vyplníte spolu s názvom, všetky základné informácie, ktoré váš produkt vystihujú. Táto časť je rozdelená na povinné a nepovinné informácie. Špeciálnu pozornosť by ste mali venovať popisom produktu. Vzhľadom nato, že potenciálni zákazníci nemajú možnosť si váš produkt chytiť do ruky, vyskúšať, obzrieť, využite priestor na popis čo najlepšie.

  2. Galéria - môžete pridať neobmedzené množstvo fotiek vášho produktu. Produktové fotky by mali byť hlavne kvalitné, nerozmazané a zaujímavé. Dajte si záležať na prezentácii vašich produktov - pekné fotky dnes predávajú. 

  3. Kategória a vlastnosti - sú doplňujúce vlastnosti produktu, vďaka ktorým ho budeme môcť lepšie zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania. Podrobnejšie sa práci s vlastnosťami venujeme v samostatnej otázke.

Je to z dôvodu, že ste síce svoj produkt nahrali a vyplnili, chýba však posledný krok - aktivácia.

Produkty do systému môžete nahrať aj bez toho, aby boli viditeľné na stránke. Je to v prípade, že si chcete ešte dopísať text prípadne obmeniť ceny a pod. Aktivácia prebieha jedným kliknutím na zelené tlačidlo "Aktivovať".

Táto možnosť je tu aj preto, aby keď sa vám minú zásoby výrobku, alebo už nie je už aktuálny, no plánujete ho v budúcnosti znovu vyrábať, jednoducho ho zo stránky deaktivujete. Nemusíte ho mazať a znovu časom pridávať, výrobok sa skryje a zákazníci ho na stránke neuvidia.

Aby bolo možné obchodík aktivovať na stránke, musíte vyplniť všetky povinné informácie v sekcii Môj obchod v administrácii. 

  • Základné informácie - krátky popis obchodu a číslo účtu v tvare IBAN

  • Vizuál obchodu - logo obchodu a cover fotka obchodu

  • Podstatné adresy - vaša fakturačná adresa a adresa pre reklamácie

  • Spôsoby doručenia - musíte zvoliť a aktivovať minimálne jeden z troch typov dopravy (ROBENE kuriér, vlastná doprava alebo osobný odber)

O tom, či má váš obchodík vyplnené všetky povinné informácie vás informuje horná lišta - v pravom hornom rohu. V prípade, že obchodík spĺňa všetky, budú označené zelenou farbou s ikonkou "fajočky". V tomto prípade môžete kliknúť na tlačidlo "Aktivovať" - obchodík bude verejný a prístupný pre všetkých návštevníkov ROBENE.

Ak obchodík nespĺňa žiadnu alebo niektorú z podmienok, budú označené oranžovou farbou s ikonkou krížika.  V tomto prípade tlačidlo "Aktivovať" nebude funkčné a nebudete naň môcť kliknúť. 

Kedykoľvek budete potrebovať svoj obchodík na istý čas vypnúť zo stránky, jedným kliknutím na tlačidlo "Deaktivovať" - vykonáte túto akciu. Obchodík pre návštevníkov stránky bude viditeľný až vtedy, keď ho vy opäť aktivujete. 

S vlastnosťami produktov a ich hodnotami budete pracovať pri nahrávaní nových alebo editácii existujúcich produktov.

Vždy, keď produkt zaradíte do kategórie, budete musieť vyplniť povinným (symbol zámku) vlastnostiam ich prislúchajúce hodnoty (najčastejšie pôjde farbu, veľkosť alebo materiál).

Príklad:

Vlastnosť = Farba

a jej

Hodnota = Žltá

Okrem povinných vlastností vám systém ponúka na výber aj niektoré z nami predpripravených nepovinných vlastností (napr. téma, strih a pod.). Ak by vám však ani nepovinné vlastnosti nevyhovovali, viete si vytvárať svoje vlastné a pridávať k nim vlastné hodnoty. Neľakajte sa, po pár vyklikávačkách určite prídete na to, ako s vlastnosťami pracovať a zistíte, že v našom systéme si dokážete vytvárať vlastnosti presne podľa vašich potrieb. 

Vytváranie vlastnej hodnoty k už existujúcej povinnej vlastnosti

Najčastejšími povinnými vlastnosťami, s ktorými sa stretnete sú farba a materiál. 

Kliknite v textovom poli na "Vyber možnosť" a vyroluje sa vám zoznam najčastejších farieb, ktoré sú prednastavené. Ak v zozname nenájdete farbu, ktorú hľadáte, veľmi jednoducho si viete vytvoriť aj vlastnú farbu/y. Postupujte podľa tohto návodu:

  • Kliknite na tlačidlo "Vytvoriť vlastnú". 

  • Potom kliknite na čierny štvorček. Otvorí sa okno, v ktorom si viete určiť presne farbu, ktorú hľadáte (napr. podľa čísla hex farby #) 

  • Zadajte názov farby a nakoniec už len uložte.

  • Takýmto postupom si viete vytvárať vlastné farby.

Takto vytvorená vlastná farba sa uloží do pamäte vašej administrácie, to znamená, že nabudúce ju už nebudete musieť vyklikávať, ale vyberiete si ju z ponuky vlastných farieb, ktoré ste už vytvorili.

Vytváranie vlastných vlastností a ich hodnôt

Ak si chcete vytvoriť vlastnú vlastnosť, postupujte podľa návodu nižšie.

Pre lepšie pochopenie uvedieme tvorbu vlastných vlastností na príklade jedného z našich predajcov.

Obchodík predávajúci vankúše v tvare Mickey Mouse ponúka na výber svojim zákaznikom možnosť zakúpiť si vankúš podľa svojej predstavy - to znamená, zákazník si pri nákupe určí, v akej farbe bude predná a zadná strana vankúša, určí si akej farby bude saténový pásik.

  1. Kliknite na tlačidlo "Vytvoriť vlastnú".

  2. Zadajte názov svojej vlastnosti - napr. Farba - predná strana vankúša.

  3. Typ hodnoty - zvoľte možnosť Vlastné.

  4. Spôsob zadávania - zvoľte možnosť Zoznam farebných hodnôt a kliknite na uložiť.

  5. Následne si farebné hodnoty vyklikáte podľa postupu, ktorý sme popísali vyššie.

Veľmi dôležitý krok, na ktorý nesmiete zabudnúť!
Ak chcete dať zákazníkovi možnosť voľby farby pri vkladaní do košíka, musíte vždy zaškrtnúť štvorček "zákazníkova voľba", ktorý sa nachádza napravo od názvu vlastnosti. Po zaškrtnutí, musíte ešte vyklikať všetky možnosti, medzi ktorými si zákazník bude môcť vyberať. 

Takýmto spôsobom si viete vytvárať vlastné hodnoty “od výmyslu sveta” :)

O novej objednávke vás informujeme e-mailom a taktiež v administrácii na nástenke uvidíte, že máte novú objednávku. V ľavom bočnom menu treba ísť do sekcie Objednávky, kde už uvidíte všetky svoje objednávky.

Následne kliknite na ceruzku napravo od objednávky, tým sa vám otvorí detail konkrétnej objednávky. Tam viete následne kliknúť na tlačidlo prijať objednávku alebo zrušiť objednávku. Zakaždým keď zvolíte nejakú možnosť, tak ju nezabudnite potvrdiť nižšie, kliknutím na tlačidlo "potvrdiť zmenu stavu". Taktiež tam môžete pridať poznámku pre zákazníka, ktorá sa mu zobrazí v notifikačnom e-maily. O každej zmene stavu informujeme zákazníka automatizovaným e-mailom.

POZOR: Na potvrdenie objednávky máte 48h inak sa preklopí do zrušenej

Ak máte produkt už vyrobený (skladom), tak tlačidlo začať výrobu sa vás netýka. Jednoducho preskočíte rovno na tlačidlo objednať dopravu. Proces objednania dopravy je rozpísaný v nasledujúcej otázke.

V prípade, že ponúkate krehké výrobky, určite odporúčame použiť bublinkovú fóliu alebo podobný typ ochranného balenia a ak ste zvolili dopravu Kuriérom na 1 klik nalepte na krabicu štítok fragile - krehký tovar.

Balíček jednoducho zabalíte tak, ako by ste ste produkt posielali poštou. Samozrejme môžete využiť aj rôzne krabice s vlastnou značkou. V prípade použitia krabíc je dôležité aby ste ich riadne zalepili lepiacou páskou.

Máte na výber 5 možností doručenia Vašich zásielok. Pridali sme veľmi obľúbený spôsob doručenia –  Zásielkovňa.

  1. Zásielkovňa

Ako zaktivovať túto možnosť ? V administrácii vyplníte názov, minimálnu a maximálnu váhu balíka, maximálny čas doručenia a cenu.

Pozor! Od každého obchodníka požadujeme zadanie sledovacieho kódu odoslanej zásielky pre overenie doručenia. Zadaním sledovacieho kódu zabezpečujete rýchle a bezproblémové pripísanie peňazí na Váš účet.

  1. Kuriér na 1 klik

Po prijatí objednávky od zákazníka budete mať vo svojej administrácii možnosť “objednať prepravu”. Akonáhle budete mať svoj produkt pripravený na odoslanie, stačí kliknúť na tlačidlo “objednať prepravu” a zvoliť si dátum vyzdvihnutia balíčka. Taktiež si môžete nastaviť adresu kam chcete, aby kuriér prišiel balíček vyzdvihnúť (kuriér vždy príde na adresu, ktorá je uvedená ako vaša osobná adresa, túto adresu si kedykoľvek môžete zmeniť v administrácii).

Po zvolení dátumu už len stlačíte “potvrdiť zmenu stavu” a kuriér je objednaný. V deň vyzdvihnutia balíka vás bude kuriér kontaktovať na telefónnom čísle a dohodnete sa bližšie na čase vyzdvihnúť.

  1. Slovenská pošta

V administrácii vyplníte názov, minimálnu a maximálnu váhu balíka, maximálny čas doručenia a cenu.

Pozor! Od každého obchodníka požadujeme zadanie sledovacieho kódu odoslanej zásielky pre overenie doručenia. Zadaním sledovacieho kódu umožňujete rýchle a bezproblémové pripísanie peňazí na Váš účet.

  1. Osobný odber

!!!Dôležité!!! Pokiaľ si zákazník zvolí osobný odber, pri prevzatí si od neho vyžiadajte PIN kód, ktorý mu bol doručený v potvrdzovacom e-maily. Tento PIN kód zadajte vo vašej administrácii v detaile objednávky. Je to potvrdenie, že ste balík odovzdali. Ak v mobile máte čítačku QR kódov, môžete si naskenovať aj QR kód priamo z jeho mailu a po presmerovaní do administrácie sa vám PIN kód vyplní automaticky.

  1. Vlastná doprava

Aktiváciou vlastnej dopravy máte plnú kontrolu nad logistikou zásielky až k zákazníkovi. Táto možnosť je ideálna pre tých z Vás, ktorí máte k dispozícii vlastné vozidlá alebo spolupracujete s inou kuriérskou spoločnosťou. Názov dopravy, jej cena a krátky popis sa budú automaticky zobrazovať zákazníkom v nákupnom košíku. Tieto informácie budú zákazníkom zobrazené aj v emailových notifikáciách pri potvrdení objednávky.

Kde si môžem vyplniť informácie týkajúce sa spôsobu doručenia balíkov?

Od registrácie vášho obchodíka je automaticky predvolená doprava Kuriérom na 1 klik, ktorú pre nás zabezpečuje firma GLS. V prípade, že si chcete pridať inú možnosť dopravy alebo zrušiť dopravu GLS kuriérom, tieto nastavenia nájdete po prihlásení vo vašej administrácii.

V časti Môj obchod kliknete na políčko Doprava a uvidíte všetky 3 možnosti dopravy. Akonáhle vyplníte iné možnosti dopravy, tak budete môcť deaktivovať nášho Robené kuriéra a aktivovať iné formy dopravy ak sa tak rozhodnete.

 

Povinné je mať aktívny minimálne jeden spôsob dopravy.

Po prijatí objednávky od zákazníka vo svojej administrácii budete mať možnosť "objednať prepravu".

Akonáhle budete mať svoj produkt pripravený na odoslanie, stačí kliknúť na tlačidlo "objednať prepravu" a zvoliť si dátum vyzdvihnutia balíčka. Taktiež si môžete nastaviť adresu, kam chcete, aby kuriér prišiel balíček vyzdvihnúť (kuriér vždy príde na adresu, ktorá je uvedená ako vaša osobná adresa).

Po zvolení dátumu už len stlačíte potvrdiť zmenu stavu a hotovo. Kuriér je objednaný. V deň vyzdvihnutia balíčka vás bude kuriér kontaktovať na telefónnom čísle a dohodnete sa bližšie o čase vyzdvihnutia. Kuriér už bude mať pripravený prepravný štítok, ktorý nalepí na balík, takže sa o nič viac nemusíte starať.

  1. Faktúru za tovar vystavuje predajca priamo zákazníkovi v cene akej bol tovar na webe predávaný. Ak bol použitý iný spôsob dopravy ako Kuriér na 1 klik (GLS), tak za dopravu vystavuje faktúru predajca takisto priamo zákazníkovi.

  2. Portál Robene.sk (patriaci pod spoločnosť Madwire s.r.o.) vystaví pri zúčtovaní objednávky faktúru na províziu z predaja tovaru z uhradenej objednávky. Táto faktúra bude znížená o našu províziu (podľa vystavenej faktúry) a zvyšná časť sumy bude zaslaná predajcovi na účet.

Všetko je uvedené vo VOP-kách. Buď si vytlačíte ku každému nami sprostredkovanému predaju VOP-ky alebo ich bude iba citovať. Vo VOP-kách to je definované tak, že si môžete započítať vydanú faktúru na zákazníka a našu faktúru za sprostredkovanie.

Princípom sprostredkovania je, že konečný „užívateľ“ – v našom prípade predajca – ktorý dostane už sumu zníženú o našu sprostredkovateľskú províziu. Ku všetkému máte doklad, a preto nie je problém v zmysle vyššie uvedeného všetko zaúčtovať a spárovať na základe VOP podmienok pre Robene.sk

  1. predajca vyhotovuje faktúru na kupujúceho v plnej výške, t. j. vo výške predávaného tovaru (príklad: vo výške ceny vášho produktu 32,00 €);

  2. keďže bol objednaný náš typ prepravy – kuriér – predajca nevyhotovuje žiadnu faktúru za prepravu. Túto faktúru dostane kupujúci od našej spoločnosti.

  3. po ukončení prepravy – znamená to, že si zákazník tovar prevzal – bude vyhotovená predajcovi faktúra za sprostredkovanie predaja;

  4. v zmysle VOP si potom predajca započíta bod 1) a 3);

  5. na účet mu bude poukázaná suma vo výške rozdielu medzi 1) a 3).

Priebeh fakturácie pre účtovníctvo:

1.       Predajca najprv vystaví faktúru zákazníkovi v rovnakej sume, v akej výrobok predáva cez Robene.sk a faktúru priloží k výrobku do balíka

2.       Peniaze za predaný výrobok prídu na účet Robene.sk

3.       Robene.sk z prijatej sumy odpočíta svoju 12% províziu za sprostredkovanie predaja

4.       Po dokončení objednávky posiela Robene.sk predajcovi peniaze za výrobok s odpočítanou províziou 12%

5.       Spolu s peniazmi posiela Robene.sk predajcovi faktúru za svoju 12% províziu. Túto faktúru predajca neuhrádza!

 

Príklad:

1.       Predajca XY predá cez Robene.sk vázu zákazníkovi v hodnote 16€

2.       Zákazník vázu zaplatí bankovým prevodom, suma z tejto platby sa posiela na bankový účet Robene.sk

3.       Robene.sk z prijatej sumy za vázu odpočíta províziu 12%, čo pri 16€ znamená sumu 1,92€.

4.       Robene.sk po zaslaní a dokončení objednávky posiela predajcovi na účet sumu 14,08€ (čiastka znížená o našu 12% províziu)

5.       Po dokončení objednávky posiela Robene.sk predajcovi faktúru za svoju 12% províziu. Túto faktúru predajca neuhrádza!  

Ako zdokladovať predaj cez Robene.sk? Pri fakturácii si do daňového priznania doložíte faktúru, ktorú ste zaslali zákazníkovi v balíku spolu s našou faktúrou o uhradenej provízii. Faktúrou o našej provízii vydokladujte vzniknutý rozdiel.

V prípade doplňujúcich otázok nás kontaktujte na info@robene.sk